donderdag 13 oktober 2011

Meeste overgebracht

De meeste onderdelen van de oude site zijn nu ook hier te vinden. Met name de laatse loodjes die wegen het zwaarst. Zo kostte het nogal wat moeite het tamelijk omvangrijke artikel over de muiterij op de Zeven Provinciën hier aan boord te krijgen.
Dit bestond in de oude situatie uit een stuk of tien aparte bestandjes. Deze moest ik hier in zijn geheel onderbrengen. Met name de scrolmenu's van de bijlages die doen het hier bij blogger niet goed. De inhoud van de scrollers borrelden als op kookpunt gewoon de pan uit ! Nu dan zonder de scrollers werkt het wel goed, al krijg je dan wel in ene soms hele lappen tekst onder ogen. Ik zoek nog naar een beter oplossing.
Ook de archieven van de kleinere berichtjes openen maar heel traag. Daar wil ik nog wel verbeteringen naar zoeken en maken. In de oude opening van de Zeven Provincien zat een z.g.n tikker die het door de muiters verzonden telegram aan de nederlandse regering op een aardige manier weergaf. Ook die wilde niet echt zijn werk doen binnen blogger.
Daarvan heb ik een video gemaakt gisteren en vandaag. Een drieën en halve minuut filmpje. Op de pc vond ik het wel geslaagd. Nu dan kijken of ook You Tube het appricieerd dan zal ik het hier zo spoedig mogelijk plaatsen. Dat was het weer voor vandaag.
Van bezoekers die hier rondneuzen hoor ik graag wat er nog niet goed is dan kan ik daar iets aan doen.

Geen opmerkingen :